Klik disini

Friday, August 27, 2010

Sayang untuk ibubapa

Assalamulaikum anak-anak mama yang disayangi...

Setiap hari kita menunaikan kewajipan kita... Pada Allah, Alhamdullilah... Syukur Ya Allah, engkau tabahkan hati ku dalam menjalani ibadahmu dibulan Ramadhan yang mulia ini, permudahkanlah segala urusan ku Ya Allah dan lindungilah diri kami dari sebarang kesukaran. Aku bersyukur Ya Allah pada segala rezeki yang telah kau berikan kepada kami, berikanlah kepada kami rezeki yang halal supaya kehidupan kami lebih diberkati.

Dihari Jumaat yang mulia ni, pada anak-anak mama yang dekat dengan keluarga mahupun jauh diperantauan, luang-luangkan masa bersama ibubapa... Bagi yang tinggal bersama ibubapa, bisikanlah "Saya sayang mak", "Saya sayang ayah". Bagi yang jauh pula... Teleponlah mak ayah... Tanyakan khabar. Tiada ibubapa yang mendoakan perkara tidak baik untuk anak, doa ibubapa sangat penting untuk kehidupan. Berikanlah kasihsayang semasa ibubapa masih ada...bila kedua-dua telah tiada kita akan rasa kosong kehidupan...

Bagi anak-anak mama... Sayangi diri kamu sebagaimana Allah menyayangimu... Dan berilah kasih sayang pada ibubapa seolah-olah kita akan meninggalkannya untuk selama-lamanya.


No comments: