Klik disini

Wednesday, August 18, 2010

Kueh Raya Kegemaran Keluarga...

Salam...

Salam sayang untuk anak-anak yang dikasehi...

Hari ini mama nak menyentuh tentang kueh raya yang menjadi kegemaran mama. Mama dah mula tempah kueh dari kawan-kawan mama, mama memang tidak sempat nak buat sbb mama masuk keje kul 8.30pg dan balek pukul 5.30 ptg (mama kerja ambil waktu anjal ) Balek, lepas solat terus kedapur, nk masak pulak... Waktu malam, bila dah lepas berbuka puasa, badan dah letih, kalau tidak kuat semangat memang tidak buat kueh...

Tentang kueh kegemaran mama, setakat ni mama dah tempah 2 bekas Kueh Tart Nenas, 2 bekas Biskut Badam, 2 kg Kueh Lidah, 1 buku Kek Kukus, 1 buku Bundgeroll... Kueh ni semua rasanya sedap-sedap (ada lagi kueh yang mama belum order). Mama ada juga pesan anak mama yang kerja kat Penang beli Asam Jeruk dan buah Salak, Semuanya ini memang sedap... Jemputlah datang pada Hariraya nanti, nanti mama bagi duet raya...

Pesanan untuk anak-anak mama...jangan beli kueh yang offer, sebab biasanya kueh offer ni, kueh yang dah lama... Dan rasa pun tidak sedap.. Jangan tertipu dengan harganya yang murah...

Biar kita kalah membeli tetapi menang memakai - Biar mahal tetapi sedap.

Selamat bersahur...


6 comments:

intanurulfateha said...

tak sabar nk balik rumah makan kueh raya!
ngap ngap ngap~~

huuhuuuuuu~~

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah..sedap2..suke yg gulung sebab macam banyak jem..buat ke mama?

fifiey said...

salam mama :)
hehehe .
lewatnya post ni !

best pulaak nampak kuih tart nenas tuu .
hehehe ~
kuih tu favourite keluarga fifiey jugaak :)

Esah Anang said...

@intanurulfateha Nnt balek makan...rasa butter n jem mmg nenas asli. Mesti rasa.

Esah Anang said...

@Nur Hawa Mohd Zin salam...kueh tart ni mmg sedap, rasa tepung, butter n rasa jem nenasnya mmg asli, sedap sgt..mesti rasa. Kueh ni mama x buat, mama bli dari kawan.

Esah Anang said...

@fifiey salam fiey... kueh ni mmg mebaloi bli, sedap...mmmmp rasa tepong mmg buttercup, n rasa intinya mmg nenas asli...datang umah mama nnt bole rasa.