Klik disini

Monday, October 11, 2010

Suka duka lumrah kehidupan...jangan mengeluh.

Assalamulaikum...anak-anak ku yang dikasehi.

Suka duka dalam kehidupan adalah lumrah...jangan sedih jangan mengeluh, terima dengan hati yang ikhlas... akhirnya kita dapat menilai... jika tiada duka kita tak pernah nak bersyukur...kita buat sesuatu mengikut rasa... tak peduli...dan tak pernah nak rasa menyesal... tapi tahu tak Allah menyaksikan segala2nya.

Sayang mama...mama mempunyai banyak pengalaman yang ingin mama kongsikan, biar anak-anak tahu betapa manisnya perpisahan dimasa remaja...inilah yang akan menjadi ingatan bila dihari lain. Jangan nak harap semua yang kita impikan akan menjadi kenyataan...semuanya akan terabai begitu saja bila hati dah jemu...bila kasehsayang tidak diperlukan...

Sayangilah diri kita, belailah diri kita dengan kalimah Allah, kerana Allahlah penentu kehidupan, merayulah pada Allah tanpa rasa jemu. InshAllah...sesungguhnya Allah akan selalu menolong pada umatnya yang dianiaya @ teraniaya.

Akhirkata - dimasa suka dan duka ada hikmah...berdoa dan bersyukurlah dengan tanpa rasa jemu...Sayang selalu dari mama.

2 comments:

shahirahkhairudin said...

kadang-kadang mama, kita kuat. tapi bila kita selalu ketemu dengan orang yang salah, lama-lama kita jadi fedap mama.. givap..

Esah Anang said...

@shahirahkhairudin Adui...nk kata apa yek...mmg kita kena banyak2 bersabar...anggap itu semua dugaan dari Allah. Lagi byk dugaan lg byk kita belajar ttg kehidupan...ni baru sedikit Allah uji kita.