Klik disini

Sunday, October 17, 2010

Anak yatim - Siti Khadijah berkelakuan ganjil

Assalamulaikum...anak2 yang dikasihi...mama nak menceritakan tentang anak saudara yang disampok semasa ketandas sekolah seorang diri. Cerita ni mama dapat tahu dari ibunya...sesak nafas mama sekejap. Disekolah - 2 jam cikgu dan rakan mencari tak jumpa, dalam tandas pun dh tengok tak ada...last2 jumpa juga dalam tandas...mama tnye ngan anak saudara - dia jawab ada lembaga yang mengajak dia ke situ, dan nk bawa ke hutan...Adui masallah ni, ibunya ge cari2 air2 penawar dan amalan zikrullah dan solat hajat serta bacaan yasin yang tak jemu, alhamdulillah nampak seperti dh beransur pulih. Ya Allah...Lindungi kami dan anak2 yatim ini dari dugaan yang tak mampu kami menghadapi...

Semalam mama ge jengah anak2 tu...nk tengok mcm mana keadaan, nampak dah elok, mama berpesan pada ibu jika ada masallah lg cepat beritahu...Skrg ni siti khadijah ibunya rehatkan dari kesekolah - bimbang perkara yang sama berulang.

Berat2 mata memandang...berat lg bahu yang memikul. Mudah2an Allah saje menjadi saksi segala kejadian. Kita yang diberi kesempurnaan kehidupan janganlah menambahkan beban dengan mengandaikan yang lain2...doakankan.

Sayang selalu dari mama.

No comments: