Klik disini

Saturday, October 9, 2010

Intan Nurbatrishya...mama sayang caca

Assalamulaikum...buat anak-anak mama yang dikasehi...

Hari ini mama nak bercerita tentang caca yang sangat bijak...bijak...bijak, Caca adalah anak mama yang kelima...entah macammana boleh ada lg anak kecil bila umur dah melewati 40an...Ini semua rezeki Allah bagi...mungkin hadiah yang paling istemewa dalam sejarah kehidupan mama...

Untuk pengetahuan anak2, setiap ibu sangat menyanyangi anak-anaknya melebihi menyanyangi diri sendiri, sanggup berbuat apa saje demi anak-anak...Along, angah, yeop, dekfiq n dekcha, inilah buah hati kami berdua. Masa mula dekcha lahir...mama tak tahu nama apa nak bagi...mintak pendapat suami - sukati mamalah abang ikut saja, cantek pada mama cantek juga pada abang...inilah jawapan suami yang tak banyak kerenah tapi cerewet gak. Bincang2 dengan anak-anak...anak lelaki - no idea, anak perempuan mama yang dua tu memang byk songel...tp mereka bijak, mereka mencadangkan letak saje nama Intan Nur Batrisyha, sbb anak perempuan mama namanya semuanya ada intankan...So kami semua bersetuju...

Sekarang diam2 umur caca dah 4 tahun 10 bulan...ni caca sedang menyanyi...pak mamat ada kebun e ya e ya ho...sambil minum susu. Caca tnye mama buat apa...adelah...Adanya caca telah mengubah penghidupan kami sekeluarga, semuanya ada tanggungjawab...Suami mama selalu berpesan jika kami berdua ditakdirkan tiada... tolonglah jaga amanah yang diberikan pada kita dengan sebaik-baiknya, berikan pelajaran dunia dan akhirat...mama mahukan caca diberi kasehsayang yang serupa sebagaimana yang mama berikan selama mama menjaganya...jangan sekali menguris hatinya dengan perkataan...kau anak...bagilah hak yang sama, sama bagi samarasa. Sesungguhnya harta didunia hanyalah pinjaman sahaja...

Akhirkata - mama sayang kamu semua...kasehsayang yang tak boleh ditukarganti.

10 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

rindu nak dengar kaletah caca..hehe...dah nak masuk sek lagi celoteh lah dia kan mama

intanurulfateha said...

mama, nape x letak gambar caca?

RAFHAN ~peace~ said...

sampaikan salam saya pada Intan Nurbatrishya

Nurul chumel said...

touching nye makcik..huhu..

Esah Anang said...

@Nur Hawa Mohd Zin semua orang rindu caca...semakin hari semakin cerdik

Esah Anang said...

@intanurulfateha manalah mama tahu nk letak gambar, nnt blek ajar mama k

Esah Anang said...

@RAFHAN ~peace~ InshAllah...tq

Esah Anang said...

@Nurul chumel Mmg...sama menaip menitis airmata...tq

Intan Nurlemsha said...

dat's my sis!
byk ckp seperti along hahahahaha

Esah Anang said...

@Intan Nurlemsha Caca penghibur hati mama n abah...