Klik disini

Sunday, September 19, 2010

Anak yatim kubawa sekali beraya...

Assalamulaikum...

Harini dapat aku beraya bersama keluarga, kerumah abang2ku dan anak saudara di Kulai Johor, pertama pergi kerumah anak saudaraku Rashidah, kedua rumah Latipah, ketiga Rashid keempat rumah abangku Adzal Adziha dan last rumah abang sulongku Selamat. Selamatlah aku beraya dari pukul 2 ptg hingga 8 mlm, tiba rumah kul 10 mlm. Wah! sendat kereta...bawa anak saudara ku 4 orang anak yatim ku bawa sekali, kesian tgok mereka x siapa bawa berjalanraya, Aku rasa sangat berpuashati tgok mereka sangat gembira bersama anakku caca, ada lah caca tu kawan.

Anak-anak yatim dan Caca di tengah-tengah.

Anak kedua, Intan Nurulfateha

Suami ku.

Mama :)

Apa-apapun aku rasa aku telah menunaikan tanggungjawab untuk memberi anak-anak saudaraku sedikit kegembiraan, maalumlah dalam usia yang kanak-kanak mereka telah kehilangan tempat berteduh, tinggallah ibu yang memikul tanggungjawab, membesar, mendidik - memberi pelajaran, aku kagum dengan kakak ipar ku yang sentiasa menitikberat tentang didikan agama pada anak-anaknya, mcmana nk kata...kakak ipar lebihkan pelajaran agama dari yang lain...Mudah2an Allah memberi semangat ketabahan kepada ibu, pelindungan pada anak-anaknya, dan dimurahkan rezeki, dan dipermudah dalam segala urusan...InsyaAllah.

Bagi anak-anak mama yang maseh ada ibubapa - hargailah ibubapa, doakanlah ibubapa setiap kali selepas solat kerana ibubapa sentiasa mendoakan kesejahteraan anak-anak.

10 comments:

Anonymous said...

nice post..

Unknown said...

alhamdulillah.. mulia sungguh hati akak.. semoga ada keberkatannya.. amin..

Esah Anang said...

@Rusydi tk, arini ingat nk k Melaka, tapi smpai skrg mseh kat dpan com. tunggu kawan intan x sampai2

Esah Anang said...

@sale_ehs gerrard Saje share sedikit kegembiraan pada mereka.

Rafhan said...

Semoga ape yg ibu buat dicontohi oleh orang lain juga. Berdasarkan pengalaman saya yang pernah menjadi anak yatim, anak yatim sering disisihkan oleh masyarakat. Saya berharap sikap ini dapat diubah dalam masyarakat kita.

Notami said...

salam..kesian anak saudara esah..kecik2 dah xde ibu bapa..

Cik Fasyareena said...

eh2..cikgu yeop x de ek?hehe..kim salam kt adib ek..teman se'lab'..

Esah Anang said...

@rafhan Oh ye ke, jadilah anak yang baik ya...

Esah Anang said...

@Notami Ibu ada bapa yang dah x ade, meninggal semasa pulang dari solat subuh...

Esah Anang said...

@εїз Cik Fasya εїзAda sdg mengadap kom gak